tag:blogger.com,1999:blog-67823451452474123892024-02-20T16:59:11.847-08:00Math VegasGrupa Robocza Stowarzyszenia Nauczycieli MatematykiAnonymoushttp://www.blogger.com/profile/05507086108878331290noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-6782345145247412389.post-44696019635716755032017-06-05T23:55:00.001-07:002017-06-05T23:57:33.452-07:00Letnie warsztaty grupy roboczej "Math Vegas"24 czerwca grupa "Math Vegas" organizuje w Krakowie warsztaty dotyczące stosowania gier w edukacji. Szczegóły w załączniku.<br />
<span style="background-color: white;"><br /></span>
<span style="background-color: white;"><span style="color: white;"><b><a href="https://drive.google.com/file/d/0BwM8MfE5HtZqZWRteElGWnB4OHc/view?usp=sharing">ZAPROSZENIE NA WARSZTATY</a></b></span></span><br />
<br />
<span style="color: red;"><b>Uwaga! Zakończyliśmy rejestrację na warsztaty.</b></span><br />
<br />Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/05507086108878331290noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6782345145247412389.post-67651584262603516432016-02-29T07:09:00.003-08:002016-02-29T07:09:46.736-08:00Do czego służą gry?Artykuł Mirosława Dąbrowskiego na stronie "Edukacja na Nowo".
Gdyby zadać takie pytanie nauczycielom klas 1-3, czy nauczycielom matematyki w klasach 4-6, to prawdopodobnie (prawdopodobnie, bo nie przeprowadzałem nigdy takiej ankiety na większej grupie osób) najczęściej by pojawiła się taka odpowiedź: do poćwiczenia rachunków.
Czasami może np. z takim dodatkiem: ale na słupkach robi się to lepiej i jest mniej hałasu.<br />
<a name='more'></a> Obie te wypowiedzi są, w mej ocenie, naturalną konsekwencją naszego rozumienia szkolnej matematyki (i to nie tylko na poziomie szkoły podstawowej), jako nauki przede wszystkich o rachowaniu, a także tradycji jej podającego nauczania.
Od lat powtarzam przy okazji różnych konferencji i spotkań z nauczycielami: matematyka to nauka nie o rachowaniu, lecz o strukturach i prawidłowościach.
Matematyk przede wszystkim bada własności różnorodnych struktur i istniejące w nich prawidłowości. Bada, bo uprawianie matematyki to proces, w którym analizujemy różne sytuacje i przypadki, dokonu-jemy uogólnień, formułujemy hipotezy, podejmujemy próby ich weryfikacji, dostrzegamy i formułujemy prawidłowości, przewidujemy, szukamy argumentów potrzebnych do przekonania oponentów … Uczeń też może i powinien to robić!
Na zadane wyżej pytanie proponuję więc zupełnie inną odpowiedź: gry dydaktyczne są doskonałą okazją do wspólnego uprawiania matematyki.
<a href="http://edukacjananowo.edu.pl/do-czego-sluza-gry/">Zobacz więcej</a>Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6782345145247412389.post-47947200804550937922015-07-12T12:16:00.001-07:002015-07-12T12:16:31.792-07:00Pierwsze spotkanie grupy11 lipca 2015 r. w Krakowie, odbyło się pierwsze spotkanie grupy roboczej SNM, Math Vegas.<br />
W spotkaniu uczestniczyło 5 członków grupy oraz 4 sympatyków. Omawiano nowe gry oraz plany na przyszłość.Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6782345145247412389.post-67064801131764321002015-07-12T12:14:00.000-07:002015-07-12T12:14:50.884-07:00SNM zatwierdza nową grupę roboczą30 maja 2015, w Bielsku-Białej, odbyło się spotkanie Zarządu Głównego Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, na którym powołano nową grupę roboczą, zajmującą się grami dydaktycznymi (matematycznymi).<br />
Grupa przyjęła nazwę Math Vegas.Unknownnoreply@blogger.com0